ПОКОЛІННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ В РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ
stmm. 2021 (3): 52-64
DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.03.052
ГАЛИНА БОДНАР, кандидат исторических наук, доцент кафедры новейшей истории Украины имени Михаила Грушевского исторического факультета Львовского национального университета имени Ивана Франко (79000, Львов, ул. Университетская, 1)
halyna.bod@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-7972-8111
У статті виокремлено середовище покоління незалежності в Революції Гідності, проаналізовано мотивацію участі, настрої, уявлення та очікування, їхню трансформацію з розвитком подій, досвід і уроки Майдану. Джерельним підґрунтям дослідження стали матеріали усної історії — 59 глибинних інтерв’ю з уродженцями всіх реґіонів України та АР Крим. Означено реґіональні (не)відмінності пояснення ровесниками незалежності своєї участі у протестах і конкретні події, які цьому передували. Записи в областях дали змогу подивитися зблизька на діяльність локальних майданів, коли добре проглядалися зріз столиця–реґіон, новий досвід і виклики, з якими стикалися місцеві активісти, ґендерні відмінності, постмайданівські (не)трансформації в реґіонах. Виокремлено спогади про лютневі події 2014 року та образ Небесної Сотні. Молоді люди цінували «внутрішній світ» революції — єдність, взаєморозуміння, підтримку і допомогу, які вони знайшли серед майданівців, і не були готові до смертей на Майдані. Ще свіжі, з відстані двох-трьох років, розповіді про персональні досвіди та уроки Революції Гідності, бачення свого майбутнього і майбутнього країни загалом уможливили бачення постмайданівського українського суспільства з перспективи покоління незалежності.
Ключові слова: покоління незалежності, Революція Гідності, глибинні інтерв’ю, мотивація, досвід
Джерела
Одержано 30.06.2021
ПОКОЛІННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ В РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ
stmm. 2021 (3): 52-64
DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.03.052
ГАЛИНА БОДНАР, кандидат исторических наук, доцент кафедры новейшей истории Украины имени Михаила Грушевского исторического факультета Львовского национального университета имени Ивана Франко (79000, Львов, ул. Университетская, 1)
halyna.bod@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-7972-8111
У статті виокремлено середовище покоління незалежності в Революції Гідності, проаналізовано мотивацію участі, настрої, уявлення та очікування, їхню трансформацію з розвитком подій, досвід і уроки Майдану. Джерельним підґрунтям дослідження стали матеріали усної історії — 59 глибинних інтерв’ю з уродженцями всіх реґіонів України та АР Крим. Означено реґіональні (не)відмінності пояснення ровесниками незалежності своєї участі у протестах і конкретні події, які цьому передували. Записи в областях дали змогу подивитися зблизька на діяльність локальних майданів, коли добре проглядалися зріз столиця–реґіон, новий досвід і виклики, з якими стикалися місцеві активісти, ґендерні відмінності, постмайданівські (не)трансформації в реґіонах. Виокремлено спогади про лютневі події 2014 року та образ Небесної Сотні. Молоді люди цінували «внутрішній світ» революції — єдність, взаєморозуміння, підтримку і допомогу, які вони знайшли серед майданівців, і не були готові до смертей на Майдані. Ще свіжі, з відстані двох-трьох років, розповіді про персональні досвіди та уроки Революції Гідності, бачення свого майбутнього і майбутнього країни загалом уможливили бачення постмайданівського українського суспільства з перспективи покоління незалежності.
Ключові слова: покоління незалежності, Революція Гідності, глибинні інтерв’ю, мотивація, досвід
Джерела
Одержано 30.06.2021