ПОКОЛІННЯ В ІСТОРИКО-СОЦІОЛОГІЧНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ
stmm. 2021 (3): 5-20
DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.03.005
НАТАЛІЯ КОВАЛІСКО, доктор соціологічних наук, професор кафедри соціології історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка (79000, Львів, вул. Університетська, 1)
kovalisko@mail.lviv.ua
https://orcid.org/0000-0002-1466-6132
СЕРГІЙ МАКЕЄВ, доктор соціологічних наук, завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України (01021, Київ, вул. Шовковична, 12)
smakeev950@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-4418-8741
На прикладі праць Р. Воля «Покоління 1914», Д. Еплбі «Наслідуючи революцію: перше покоління американців», Ґ. Елдера «Діти Великої Депресії: соціальна зміна життєвого досвіду» розглядаються особливості історико-соціологічного наративу про покоління, що відноситься до рубрики «соціальна історія». Перші дві книги побудовані на аналізі письмових джерел і репрезентують «інтелектуальну історію покоління». У монографії про дітей депресії формулюються принципи лонґітюдного дослідження в концепції «життєвого шляху». У всіх трьох публікаціях покоління започатковується й утверджується у відповідному статусі ґрандіозними Подіями: війна, революція, депресія. У фокусі уваги те нове, що має намір внести нова генерація в світоустрій і світовідчуття, те, від чого вона рішуче відмежовується і не сприймає. Як доповнення згадуються сучасні дослідження народжених на межі тисячоліть, в тому числі лонґітюдні.
Ключові слова: покоління, подія, життєвий шлях, міленіали, історія, біографія
Джерела
Отримано 14.06.2021
ПОКОЛІННЯ В ІСТОРИКО-СОЦІОЛОГІЧНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ
stmm. 2021 (3): 5-20
DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.03.005
НАТАЛІЯ КОВАЛІСКО, доктор соціологічних наук, професор кафедри соціології історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка (79000, Львів, вул. Університетська, 1)
kovalisko@mail.lviv.ua
https://orcid.org/0000-0002-1466-6132
СЕРГІЙ МАКЕЄВ, доктор соціологічних наук, завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України (01021, Київ, вул. Шовковична, 12)
smakeev950@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-4418-8741
На прикладі праць Р. Воля «Покоління 1914», Д. Еплбі «Наслідуючи революцію: перше покоління американців», Ґ. Елдера «Діти Великої Депресії: соціальна зміна життєвого досвіду» розглядаються особливості історико-соціологічного наративу про покоління, що відноситься до рубрики «соціальна історія». Перші дві книги побудовані на аналізі письмових джерел і репрезентують «інтелектуальну історію покоління». У монографії про дітей депресії формулюються принципи лонґітюдного дослідження в концепції «життєвого шляху». У всіх трьох публікаціях покоління започатковується й утверджується у відповідному статусі ґрандіозними Подіями: війна, революція, депресія. У фокусі уваги те нове, що має намір внести нова генерація в світоустрій і світовідчуття, те, від чого вона рішуче відмежовується і не сприймає. Як доповнення згадуються сучасні дослідження народжених на межі тисячоліть, в тому числі лонґітюдні.
Ключові слова: покоління, подія, життєвий шлях, міленіали, історія, біографія
Джерела
Отримано 14.06.2021