ОСТАННІЙ ДРУКОВАНИЙ НОМЕР

НАЙСВІЖІШІ МАТЕРІАЛИ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ

ПРИНЦИПИ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ НАУКОВИХ ПУБЛІКАЦІЙ І ПОБУДОВИ РЕЙТИНҐІВ НАУКОВИХ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

stmm. 2021 (1): 151-159

DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.01.151

ЮРІЙ САВЕЛЬЄВ, доктор соціологічних наук, кандидат філософських наук, доцент кафедри методології та методів соціологічних досліджень факультету соціології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (01033, Київ, вул. Володимирська, 60)

yursave@knu.ua

https://orcid.org/0000-0003-2023-4472

Визначено наявні обмеження підходів до оцінювання результативності наукової роботи і систем побудови рейтинґів наукових та науково-педагогічних працівників. На засадах 10 принципів Лейденського маніфесту запропоновано головні правила системи оцінювання якості наукових публікацій. Обґрунтовано, що така система має мотивувати сумлінних та ефективних дослідників в межах окремих дисциплін. Змістовне якісне оцінювання дає змогу уникнути зайвої та оманливої точності вимірювання і включає побудову рейтинґу за категоріями ефективності, а не балами, експертне оцінювання та визначення якісних рівнів публікацій за їхнім внеском до відповідної галузі замість формальних ознак. Наголос зроблено на необхідності врахування провідних високоякісних україномовних досліджень та дисциплінарних форматів оприлюднення результатів досліджень як важливих локальних форм знання, розмірів авторських колективів, а також тривалості дослідницького та публікаційного циклу. Запропонований підхід допоможе забезпечити системність та стійкість оцінювання результатів наукової роботи та сприятиме підвищенню її ефективності в Україні.

Повний текст публікації: укр | рос

Ключові слова: наукові публікації, оцінка якості, дослідження, наукометрія, рейтинґ, методи

Джерела

  1. Мельничук, Д. А., Ибатуллин, И. И., Шостак, А. В. (2004). Рейтинг субъектов деятельности Национального аграрного университета Украины. Университетское управление: практика и анализ, 3, 44–58.
  2. Hicks, D. et al. (2015). Bibliometrics: the Leiden Manifesto for research metrics. [Hicks, D., Wouters, P., Waltman, L., De Rijcke, S., Rafols, I.] Nature, 520 (7548), 429–431.

Отримано 24.11.2020

ПРИНЦИПИ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ НАУКОВИХ ПУБЛІКАЦІЙ І ПОБУДОВИ РЕЙТИНҐІВ НАУКОВИХ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

stmm. 2021 (1): 151-159

DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.01.151

ЮРІЙ САВЕЛЬЄВ, доктор соціологічних наук, кандидат філософських наук, доцент кафедри методології та методів соціологічних досліджень факультету соціології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (01033, Київ, вул. Володимирська, 60)

yursave@knu.ua

https://orcid.org/0000-0003-2023-4472

Визначено наявні обмеження підходів до оцінювання результативності наукової роботи і систем побудови рейтинґів наукових та науково-педагогічних працівників. На засадах 10 принципів Лейденського маніфесту запропоновано головні правила системи оцінювання якості наукових публікацій. Обґрунтовано, що така система має мотивувати сумлінних та ефективних дослідників в межах окремих дисциплін. Змістовне якісне оцінювання дає змогу уникнути зайвої та оманливої точності вимірювання і включає побудову рейтинґу за категоріями ефективності, а не балами, експертне оцінювання та визначення якісних рівнів публікацій за їхнім внеском до відповідної галузі замість формальних ознак. Наголос зроблено на необхідності врахування провідних високоякісних україномовних досліджень та дисциплінарних форматів оприлюднення результатів досліджень як важливих локальних форм знання, розмірів авторських колективів, а також тривалості дослідницького та публікаційного циклу. Запропонований підхід допоможе забезпечити системність та стійкість оцінювання результатів наукової роботи та сприятиме підвищенню її ефективності в Україні.

Повний текст публікації: укр | рос

Ключові слова: наукові публікації, оцінка якості, дослідження, наукометрія, рейтинґ, методи

Джерела

  1. Мельничук, Д. А., Ибатуллин, И. И., Шостак, А. В. (2004). Рейтинг субъектов деятельности Национального аграрного университета Украины. Университетское управление: практика и анализ, 3, 44–58.
  2. Hicks, D. et al. (2015). Bibliometrics: the Leiden Manifesto for research metrics. [Hicks, D., Wouters, P., Waltman, L., De Rijcke, S., Rafols, I.] Nature, 520 (7548), 429–431.

Отримано 24.11.2020

ОСТАННІЙ ДРУКОВАНИЙ НОМЕР

НАЙСВІЖІШІ МАТЕРІАЛИ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ

} } } } }