ОСТАННІЙ ДРУКОВАНИЙ НОМЕР

НАЙСВІЖІШІ МАТЕРІАЛИ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ

КОНЦЕПЦІЯ АНАЛІТИЧНОЇ ЕТНОГРАФІЇ ДЖОНА ЛОФЛАНДА

stmm. 2021 (4): 87-103

DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.04.087

АНДРІЙ МЕЛЬНІКОВ, доктор соціологічних наук, доцент кафедри соціальних структур та соціальних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка (03022, Київ, просп. Глушкова, 4-д)

amelnk13@gmail.com

http://orcid.org/0000-0001-5415-5030

КАТЕРИНА АЛЕКСЕНЦЕВА-ТІМЧЕНКО, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології Національного університету “Одеська юридична академія” (65009, Одеса, вул. Академічна, 2)

k.alexentseva@gmail.com

http://orcid.org/0000-0001-6060-9748

У статті представлено історико-теоретичну інтерпретацію етнографічної парадигми у соціальних науках, її специфіки, загальних принципів застосування та основних напрямів досліджень. Стисло розглянуто витоки аналітичної етнографії, її основоположників та період оформлення як самостійного підходу в структурі інтерпретативної метапарадигми. Етнографічна перспектива визначається як систематичне, інтеґральне розуміння соціальних процесів та організації спільної життєдіяльності людей в контексті повсякденних практик. Розглянуто ідейну спадщину фундатора аналітичної етнографії Дж. Лофланда за допомоги характеристики визначених ним базових дослідницьких принципів, які в сукупності становлять суть відповідної теоретико-методологічної стратегії: необмежене пізнання; глибинне ознайомлення; емерджентний аналіз; достовірність; новизна; розвинена інтерпретація. Зроблено спробу простежити подальший зв'язок аналітичного підходу Лофланда з іншими напрямами етнографічної парадигми.

Ключові слова: аналітична етнографія, Джон Лофланд, якісне дослідження, вихідні пропозиції, необмежене пізнання, глибинна ознайомленість, емерджентний аналіз, достовірність, новизна, розвинена інтерпретація

Джерела

Адлер, П. А., Адлер, П. (2019). Полевые истории: размышления о четырех десятилетиях этнографии. Интеракция. Интервью. Интерпретация, 11 (20), 8–35.

Бурдьє, П., Вакан, Л. (2015). Рефлексивна соціологія. Київ: Медуза.

Рогозин, Д. (2016). Открытость методики как этическая норма. Социологический журнал, 22 (2), 135–142.

Рогозин, Д. (2015). Как работает автоэтнография? Cоциологическоe обозрение, 14 (1), 224–273.

Anderson, L. (2006). Analytic Autoethnography. Journal of Contemporary Ethnography, 35 (4), 373–395.

Goffman, E. (1983). The Interaction Order: American Sociological Association, 1982 Presidential Address. American Sociological Review, 48 (1), 1–17.

Goffman, E. (1989). On Fieldwork. Journal of Contemporary Ethnography, 18 (2), 123–132.

Hunt, S., Benford, R. (1994). Identity talk in the peace and justice movement. Journal of Contemporary Ethnography, 22 (4), 488–517.

Konecki, K. (2018). Advances in Contemplative Social Research. Krakόw: Jagiellonian University Press.

Lofland, J. (1966). Doomsday Cult: A Study of Conversion, Proselytization, and Maintenance of Faith. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Lofland, J. (1969). Deviance and Identity. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Lofland, J. (1970). Interactionist Imagery and Analytic Interruptus. In: Shibutani, T. (Ed.), Human Nature and Collective Behavior: Papers in Honor of Herbert Blumer (pp. 35–45). New Brunswick, NJ: Transaction Books.

Lofland, J. (1971). Analyzing Social Settings: A Guide to Qualitative Observation and Analysis. Belmont, CA: Wadsworth.

Lofland, J. (1984). Erving Goffman’s Sociological Legacies. Urban Life, 13 (1), 7–34.

Lofland, J. (1985). Protest: Studies of Collective Behavior and Social Movements. New Brunswick, NJ: Transaction.

Lofland, J. (1993). Polite Protesters: The American Peace Movement of the 1980s. Syracuse, NY: Syracuse University Press.

Lofland, J. (1996). Social Movement Organizations: Guide to Research on Insurgent Realities. New York: Aldine DeGruyter.

Lofland, J. (1995). Analytic Ethnography: Features, Failings, and Futures. Journal of Contemporary Ethnography, 24 (1), 30–67.

Melnikov, A., Johnson, J. (2021). Situational Analysis: Existential and Interpretative Perspective. Studies in Symbolic Interaction, 53. [Forthcoming].

Mullins, N. (1973). Theories and Theory Groups in Contemporary American Sociology. New York: Harper and Row.

Sanjek, R. (1990). On Ethnographic Validity. In: Sanjek, R. (Ed.), Fieldnotes: The Makings of Anthropology (pp. 385–418). Ithaka, NY: Cornell University Press.

Snow, D., Morrill, С., Anderson, L. (2003). Elaborating Analytic Ethnography: Linking Fieldwork and Theory Ethnography. Ethnography, 4 (2), 181–200.

Отримано 18.08.2021

КОНЦЕПЦІЯ АНАЛІТИЧНОЇ ЕТНОГРАФІЇ ДЖОНА ЛОФЛАНДА

stmm. 2021 (4): 87-103

DOI https://doi.org/10.15407/sociology2021.04.087

АНДРІЙ МЕЛЬНІКОВ, доктор соціологічних наук, доцент кафедри соціальних структур та соціальних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка (03022, Київ, просп. Глушкова, 4-д)

amelnk13@gmail.com

http://orcid.org/0000-0001-5415-5030

КАТЕРИНА АЛЕКСЕНЦЕВА-ТІМЧЕНКО, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології Національного університету “Одеська юридична академія” (65009, Одеса, вул. Академічна, 2)

k.alexentseva@gmail.com

http://orcid.org/0000-0001-6060-9748

У статті представлено історико-теоретичну інтерпретацію етнографічної парадигми у соціальних науках, її специфіки, загальних принципів застосування та основних напрямів досліджень. Стисло розглянуто витоки аналітичної етнографії, її основоположників та період оформлення як самостійного підходу в структурі інтерпретативної метапарадигми. Етнографічна перспектива визначається як систематичне, інтеґральне розуміння соціальних процесів та організації спільної життєдіяльності людей в контексті повсякденних практик. Розглянуто ідейну спадщину фундатора аналітичної етнографії Дж. Лофланда за допомоги характеристики визначених ним базових дослідницьких принципів, які в сукупності становлять суть відповідної теоретико-методологічної стратегії: необмежене пізнання; глибинне ознайомлення; емерджентний аналіз; достовірність; новизна; розвинена інтерпретація. Зроблено спробу простежити подальший зв'язок аналітичного підходу Лофланда з іншими напрямами етнографічної парадигми.

Ключові слова: аналітична етнографія, Джон Лофланд, якісне дослідження, вихідні пропозиції, необмежене пізнання, глибинна ознайомленість, емерджентний аналіз, достовірність, новизна, розвинена інтерпретація

Джерела

Адлер, П. А., Адлер, П. (2019). Полевые истории: размышления о четырех десятилетиях этнографии. Интеракция. Интервью. Интерпретация, 11 (20), 8–35.

Бурдьє, П., Вакан, Л. (2015). Рефлексивна соціологія. Київ: Медуза.

Рогозин, Д. (2016). Открытость методики как этическая норма. Социологический журнал, 22 (2), 135–142.

Рогозин, Д. (2015). Как работает автоэтнография? Cоциологическоe обозрение, 14 (1), 224–273.

Anderson, L. (2006). Analytic Autoethnography. Journal of Contemporary Ethnography, 35 (4), 373–395.

Goffman, E. (1983). The Interaction Order: American Sociological Association, 1982 Presidential Address. American Sociological Review, 48 (1), 1–17.

Goffman, E. (1989). On Fieldwork. Journal of Contemporary Ethnography, 18 (2), 123–132.

Hunt, S., Benford, R. (1994). Identity talk in the peace and justice movement. Journal of Contemporary Ethnography, 22 (4), 488–517.

Konecki, K. (2018). Advances in Contemplative Social Research. Krakόw: Jagiellonian University Press.

Lofland, J. (1966). Doomsday Cult: A Study of Conversion, Proselytization, and Maintenance of Faith. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Lofland, J. (1969). Deviance and Identity. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Lofland, J. (1970). Interactionist Imagery and Analytic Interruptus. In: Shibutani, T. (Ed.), Human Nature and Collective Behavior: Papers in Honor of Herbert Blumer (pp. 35–45). New Brunswick, NJ: Transaction Books.

Lofland, J. (1971). Analyzing Social Settings: A Guide to Qualitative Observation and Analysis. Belmont, CA: Wadsworth.

Lofland, J. (1984). Erving Goffman’s Sociological Legacies. Urban Life, 13 (1), 7–34.

Lofland, J. (1985). Protest: Studies of Collective Behavior and Social Movements. New Brunswick, NJ: Transaction.

Lofland, J. (1993). Polite Protesters: The American Peace Movement of the 1980s. Syracuse, NY: Syracuse University Press.

Lofland, J. (1996). Social Movement Organizations: Guide to Research on Insurgent Realities. New York: Aldine DeGruyter.

Lofland, J. (1995). Analytic Ethnography: Features, Failings, and Futures. Journal of Contemporary Ethnography, 24 (1), 30–67.

Melnikov, A., Johnson, J. (2021). Situational Analysis: Existential and Interpretative Perspective. Studies in Symbolic Interaction, 53. [Forthcoming].

Mullins, N. (1973). Theories and Theory Groups in Contemporary American Sociology. New York: Harper and Row.

Sanjek, R. (1990). On Ethnographic Validity. In: Sanjek, R. (Ed.), Fieldnotes: The Makings of Anthropology (pp. 385–418). Ithaka, NY: Cornell University Press.

Snow, D., Morrill, С., Anderson, L. (2003). Elaborating Analytic Ethnography: Linking Fieldwork and Theory Ethnography. Ethnography, 4 (2), 181–200.

Отримано 18.08.2021

ОСТАННІЙ ДРУКОВАНИЙ НОМЕР

НАЙСВІЖІШІ МАТЕРІАЛИ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ

} } } } }