ПОКОЛІННЯ В ІСТОРИКО-СОЦІОЛОГІЧНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ

stmm. 2021 (3): 5-20

НАТАЛІЯ КОВАЛІСКО, доктор соціологічних наук, професор кафедри соціології історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка (79000, Львів, вул. Університетська, 1)

kovalisko@mail.lviv.ua

https://orcid.org/0000-0002-1466-6132

СЕРГІЙ МАКЕЄВ, доктор соціологічних наук, завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України (01021, Київ, вул. Шовковична, 12)

smakeev950@gmail.com

https://orcid.org/0000-0002-4418-8741

На прикладі праць Р. Воля «Покоління 1914», Д. Еплбі «Наслідуючи революцію: перше покоління американців», Ґ. Елдера «Діти Великої Депресії: соціальна зміна життєвого досвіду» розглядаються особливості історико-соціологічного наративу про покоління, що відноситься до рубрики «соціальна історія». Перші дві книги побудовані на аналізі письмових джерел і репрезентують «інтелектуальну історію покоління». У монографії про дітей депресії формулюються принципи лонґітюдного дослідження в концепції «життєвого шляху». У всіх трьох публікаціях покоління започатковується й утверджується у відповідному статусі ґрандіозними Подіями: війна, революція, депресія. У фокусі уваги те нове, що має намір внести нова генерація в світоустрій і світовідчуття, те, від чого вона рішуче відмежовується і не сприймає. Як доповнення згадуються сучасні дослідження народжених на межі тисячоліть, в тому числі лонґітюдні.

Ключові слова: покоління, подія, життєвий шлях, міленіали, історія, біографія

Джерела

  1. Радаев, В. (2019). Миллениалы: Как меняется российское общество. Москва: Высшая школа экономики.
  2. Твенге, М.Д. (2019). Поколение I. Почему поколение Интернета утратило бунтарский дух, стало более толерантным, менее счастливым и абсолютно неготовым ко взрослой жизни — и что это значит для всех остальных. Москва, РИПОЛ классик.
  3. Appleby, J. O. (2000). Inheriting Revolution: the First Generation of Americans. Cambridge, Massachusetts, London, England, the Belknap Press of Harvard University Press.
  4. Brooks, M., Lasser, J. (2018). Tech Generation. Raising Balanced Kids in a Hyper-Connected World. S.l.: Oxford University Press.
  5. Cooper, K. (2021). Are Poor Parents Poor Parents? The Relationship between Poverty and Parenting among Mathers in the UK. Sociology, 55 (2), 349–383.
  6. Gardner, H., Davis, R. (2013). The App Generation: how today’s youth navigate identity, intimacy, and imagination in a digital world. New Haven, London: Yale University Press.
  7. Gerson, K. (2010). The Unfinished Revolution: How a New Generation is Reshaping Family, Work, and Gender in America. S.l.: Oxford University Press.
  8. Elder, G.H., Jr. (1999). Children of the great depression: social change in life experience / 25th anniversary ed. Colorado: Westview Press.
  9. Elder, G.H., Jr., Giele, J.Z. (Eds.) (2009). The Craft of Life Course Research. New York: The Guilford Press.
  10. Lukianoff, G., Haidt, J. (2018). The Coddling of the American Mind. How Good Intentions and Bad Ideas are Setting Up a Generation For Failure. New York: Penguin Press.
  11. Mannheim, K. (1952). The Problem of Generation. In: Essays on the Sociology of Knowledge (pp. 276–322). Oxford University Press.
  12. Palfrey, J., Gasser, U. (2008). Born digital: Understanding the First Generation of Digital Natives. New York: Basik Books.
  13. Shanahan, M.J., Mortimer, J., Johnson, M.K. (Eds.) (2016). Handbook of the Life Course: Volume II. S.l: Springer Science + Business Media.
  14. Seemiller, C., Grace, M. (2019). Generation Z. A Century in the Making. London, New York: Routledge.
  15. Strauss, W., Howe, N. (1991). Generations: The history of America’s future,1584 to 2069. New York, London: Harper Perennial.
  16. Strauss, W., Howe, N. (1997). The fourth turning: An American prophecy — What the cycles of history tell us about America’s next rendezvous with destiny. New York: Broadway Books.
  17. Strauss, W., Howe, N. (2000). Millennials Rising: The Next Great Generation. New York: Vintage Books.
  18. Wohl, R. (1979). The Generation of 1914. Cambridge, MA: Harvard University Press. Отримано 14.06.2021